17.1.07

'Den danske poeten och globalvagabonden Henrik Nordbrandt utkom med en bok tillsammans med Dansk Folkepartis ordförande Pia Kjærsgaard. Visst låter det märkligt?! Nordbrandt, denna sydeuropeiskt präglade, i många år turkietbosatte, poet, melankoliker och skeptiker i samtal med en politiker som klassats som värsta sortens populist. Nej, det är inte märkligt, detta är Danmark.'

for det første er det underligt, at jeg synes den bog er gået helt hen over hovedet på mig. jeg har været fraværende og udgivelsen må have været ubemærkelig lidt larmende. for det andet er det en sej kommentar til vores land, som vi får med.

1 Comments:

Anonymous Anonym sagde:

Og langt senere under indflydelse af de grumme magter så Hugo Olsen Jacobs sig fanget i sin egen eksistens. Han var ikke synderlig begavet, dog forstod han vigtigheden i at behandle sig som kirsebærtræets yndige blomster. Også når det kom til de mennesker han mødte undervejs. Jeg holdt ikke op imens.
Men når det kommer til bogen virkede det på mig som en af de her tarvelige interview-bøger som udkommer omkring jul.

2:07 PM  

Send en kommentar

<< Home