25.10.06

i morges vågnede jeg ved radioavisens tema. altså var jeg faldet i søvn igen med radioen tændt, hvilket jeg faktisk gør hver aften. i radioavisen sagde de, at der var blevet stjålet 3 kapitler fra en ufærdig per højholt roman fra en pengeskab i vanløse. 3 andre kapitler ejer gyldendal åbenbart. det sjove er, at jeg falder i søvn så stille igen, og da jeg endelig står op, er det med en følelse af, at have drømt om røveriet af højholts roman uden erindring om at have hørt radio. den følelse skulle jeg lige finde plads til; at jeg drømmer om romaner og døde forfattere og ikkeeksisterende litteratur. da jeg så senere hørte de senere nyheder, blev jeg for alvor forvirret, men også mere fokuseret - jeg gad godt have den ultimative førsteudgave af højholt, og ikke kun punkter og volumen og praksis 1 og de andre.